Brand Upon the Brain!
Guy and his sister grow up on an island. His domineering mother keeps watch over everything from the lighthouse, while his eccentric father experiments in the basement laboratory. Another pair of siblings, the Lightball Kids, are two detectives sent to the island to bring light into the darkness.
Visionary director Guy Maddin creates a delirious ode to gothic silent cinema and the land of his childhood in Brand Upon the Brain. A cinematic whirlwind of bizarre apparitions, combining personal memoir and science-fiction into a baroque extravaganza. A wild ride through an eccentric imagination.