Breath
Yeon, a passionate and lonely artist, is intrigued to learn that Jiang Jin is awaiting execution on death row for the murder of his wife and children. She decides to visit him in prison, and their relationship evolves into a dreamy yet violent passion.
Nominated for the Palme d’Or in 2007, Breath is a daring, surrealist mix of sex, death, and an impossible love rendered with poetic melancholy. Kim Ki-duk’s typically meditative style subtly brings out the inner lives of his characters, who are searching for happiness in the simplest of pleasures.