A young man with magical powers journeys to his uncle to request help in fighting his sorcerer father.
Brightness is Souleymane Cissé’s masterpiece—and one of the few films the Malian director has made. An epic tale of myth and magic—yet also a profound present-day political allegory—realized both ingeniously and poetically, and the winner of the Jury Prize in Cannes in 1987.