Brokeback Mountain
Rodeo cowboy Jack and ranch hand Ennis are hired as sheepherders in 1963 Wyoming. One night on Brokeback Mountain, they spark a physical relationship. Though Ennis marries his longtime sweetheart and Jack marries a fellow rodeo rider, they keep up their tortured, sporadic love affair for 20 years.
Not far from achieving classic status, Ang Lee’s romantic tale between 2 cowboys shook Hollywood for its honest portrayal of homosexuality. Winner of 3 Oscars, Brokeback Mountain was an instant popular hit, a success worthy of its elegant and heartbreaking story of impossible love and repression.