Bruce Lee and the Outlaw
Nicu, a homeless street kid, is adopted by the notorious ‘Bruce Lee’ and brought up in the subterranean tunnels of Bucharest. As he grows up, he begins to realize that this ‘King of the Underworld’ is maybe not the father that he needs.
Director Joost Vandebrug has been working in the tunnels beneath Bucharest since 2011, forming deep, compassionate relationships with homeless street kids. Maintaining an attentive, pragmatic eye on his surroundings, this film is an astonishing look at the children who fall into the underworld.