Student Jan Palach sets himself on fire at Wenceslas Square in Prague in January 1969, insisting that there will be other ‘torches’ unless the oppression of Czechoslovakia by Soviet forces is relaxed.
For your binge-viewing pleasure, an arthouse epic! A celebrated writer/director in world cinema, later tapped for episodes of The Wire, Agnieszka Holland brought to HBO Europe this acclaimed miniseries on the fall of communism—swift, gripping, with fire in its belly.