Bye Bye Turtle
Five-year-old Inci wanders alone through the vast hilly landscape by the Black Sea. Her mother has just died. When she meets the adult Zeynep, she decides to follow her.
Wreathed in fog and steeped in stillness, Selin Öksüzoğlu’s debut unfolds in a landscape where time feels suspended. In this quietly poetic and subtly playful short, unspoken kinships take shape as memory lingers like mist, grief moves in silence, and each step forward carries the weight of return.