Call Me by Your Name
A slowly ripening, tentative romance blooms between Elio, an American teen on the verge of discovering himself, and Oliver, the handsome older grad student whom his professor father has invited to their Italian vacation home over the course of a summer. Adapted from the novel by André Aciman.
Abundant in aching, amorous desire, this coming-of-age romance proved a breakthrough for both Luca Guadagnino and its lovesick star Timothée Chalamet. Adapted by James Ivory and realized in sumptuous cinematography from Sayombhu Mukdeeprom (Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives).