Camille 2000
Marguerite, a beautiful woman of affairs, falls for the young and promising Armand, but sacrifices her love for him for the sake of his future and reputation.
Criticized as purely pornographic in the newly X-rated world of 1969, Radley Metzger’s Camille 2000 is an erotic tale adapted from Alexandre Dumas. It also works as a campy melodrama, a chic piece of 60s pop art, and a provocateur’s test of the new freedoms of cinema.