Camille Claudel 1915
In 1913 Camille Claudel was sent by her family to a psychiatric clinic. The film explores three days in the troubled sculptor’s life and chronicles her endless vigil, hoping to find understanding and recognition as an artist, but also to receive a visit from her beloved brother, writer Paul Claudel.
Before shocking us all with an unexpected skill for comedy, Dumont was admired for his radically bleak explorations of human tragedy, like this stark, absorbing portrait of a tortured artist with a mesmeric Juliette Binoche.