Cargo 200
Soviet Union, 1984. The daughter of the local communist party leader disappears without a trace after leaving a disco club. During the same evening a cruel murder is committed on the outskirts of the town. Both cases are investigated by the local police captain.
Freely adapted from William Faulkner’s 1931 pulp shocker Sanctuary, this withering dark comedy finds Aleksey Balabanov at his most provocative and confrontational. Set in 1984, at the peak of the Soviet war in Afganistan, Cargo 200 is a malevolent plunge into the darkest recesses of human nature.