Carlos
1970s. Infamous international terrorist Carlos the Jackal is one of the world’s most wanted fugitives. Over two decades, he commits himself to violent left-wing activism, weaving his way through the complexities of international politics, orchestrating historic bombings, kidnappings, and hijackings.
Intrepidly demythologizing the terrorist-celebrity Carlos the Jackal, Olivier Assayas’s political thriller is a stunning drama, which disentangles complicated geopolitical ideas while skilfully steering a number of enthralling, action-packed set pieces. And all to a dynamite punk ’80s soundtrack!