Case of the Naves Brothers
In a true case during the Estado Novo in 1937, Joaquim and Sebastião Naves report a man who runs away with money from a rice crop. They go from accusers to defendants due to the police lieutenant’s investigation. Arrested and tortured, they confess to a crime they didn’t commit.
Bravely crafted in the midst of the military dictatorship, Luís Sérgio Person’s real-life tale of a judicial error with devastating consequences is one of Brazil’s great works of humanist cinema. A blistering clarion call for justice, revealing the all-too-human cost of a corrupt penal system.