Cat Sticks
On a rainy night in Calcutta a group of desperate addicts chase brown sugar, but the permanent intoxication they seek proves elusive. Some of them seek a release, while others do not seem to want the night to end.
Offering an invigorating and very personal perspective on drug addiction, director Ronny Sen’s debut paints a bleak yet stunning portrait of an unseen Kolkata. Creative cinematography and authentic, knife-edge performances are key anchors in this mosaic of stories about desperation and survival.