Cave of Forgotten Dreams
In 1994, a group of scientists discovered a cave in France perfectly preserved for over 20,000 years and containing the earliest known human paintings. The French government cut-off all access to it, save for a few archaeologists, paleontologists, and eventually, the great Werner Herzog.
Venturing out into the Chauvet caves, this glorious documentary sees the intrepid, enthusiastic Werner Herzog in typically Quixotic form—once more bringing us spelunking to seemingly the ends of the earth in an attempt to reveal man’s place and proportion in the world around us. Majestic.