Cecil B. Demented
The young, disillusioned filmmaker Cecil B. Demented, along with his gang of film fanatics ‘The Sprocket Holes,’ kidnap the A-list Hollywood movie goddess Honey Whitlock and force her to play the female lead in their own underground, terrorist, anti-Hollywood movie.
John Waters—that legendary subverter of cinematic norms—goes after Hollywood and all its convention, erasure, and propaganda in this fiery satire. With an all-star cast that includes Melanie Griffith, Stephen Dorff, and Maggie Gyllenhaal, Cecil B. Demented is a romp of joyous and liberating camp.