Cemetery
After a devastating earthquake, Nga, an old elephant and probably the last of its species, and Sanra, his mahout, are about to embark on a journey to find the mythical elephant’s graveyard. The group of poachers following them will die one after the other under mysterious circumstances and spells.
Inspired by early adventure films and subverting the tropes of nature docs, artist Carlos Casas takes us on a slow-mo jungle odyssey—perhaps an elephant’s dream? Hypnotic and tactile, Cemetery is a sensory meditation on memory and extinction made of images and sounds we haven’t seen or heard before.