Chico & Rita
Cuba, 1948. Chico is a young piano player with big dreams. Rita is a beautiful singer with an extraordinary voice. Music and desire unite them as they chase their dreams and each other from Havana to New York to Paris, Hollywood and Las Vegas.
The colors of Cuba are something out of this world. That’s what made Fernando Trueba team up with designer Mariscal to tell the story of its music scene through animation. A melancholic and visually ravishing homage to the profound magic of the island, and one of its masters, pianist Bebo Valdés.