Isadora's Children
American dancer Isadora Duncan is famous not just for her groundbreaking work, but also for the tragic death of her two children in 1913. She processed her grief in “Mother”, a choreography about loss and emptiness. A century later, a trio of women attempt to understand and bring this piece to life.
It’s a pleasure to witness Damien Manivel’s cinema blossom with each new film. Earning him Best Director in Locarno, this graceful ode to trailblazing choreographer Isadora Duncan nests a delicate evocation of grief, artistic inspiration and womanhood. An exquisite encounter between dance and film.