Chilly Scenes of Winter
Civil servant Charles struggles to move on from an affair with his married coworker, Laura. Months later, he remains haunted by memories, desperately attempting to rekindle a love that may never have truly existed.
Flashbacks to the heat of an affair—all wry teasing and slow-dancing in the kitchen—bring Joan Micklin Silver’s piquant cult rom-com out of the cold and into the warm. Do-or-die insistent, John Heard’s amour fou has a decidedly late-1970s flavor: dashed hope and the rawness of a Janis Joplin record.