Cinema, Aspirins and Vultures
Northeast Brazil, 1942. Johann, a German who has escaped the war, meets Ranulpho, a Brazilian fleeing the drought that haunts the region. Driving from village to village, they show a film to the inhabitants—who have never before experienced cinema—to sell aspirin, the brand-new miracle medicine.
Against arid landscapes of the sertão, the onslaught of heat, and the outbreak of war, a bond between two travelers flourishes in this road movie. Strikingly resourceful, Marcelo Gomes’s debut feature was co-written by Karim Aïnouz, later of The Invisible Life of Eurídice Gusmão acclaim!