City of God
“El Negro” forces his wife Mabel to convert into a prostitute against her will. A murder becomes their shared secret. When he brings another woman to work and live with them, his business will be out of control.
The first film from Víctor González, City of God is a contemporary Argentine film with a potent, realist edge, bearing the traces of Russian literary influences. This film explores life’s losses and man’s relationship to a God that punishes those that don’t differentiate between good and evil.