City of Women
The charismatic Snaporaz encounters an alluring woman on a train and pursues her through a forest. He ends up at a hotel populated by women gathered for a feminist conference, where he is an unwanted presence. Snaporaz soon discovers he’s entered a phantasmagoric world where women have taken power.
The one and the only Marcello Mastroianni reunited with the irrepressible master of Italian cinema Federico Fellini seventeen years after 8 1/2 for a story about—what else?—the arthouse dreamboat being beset by woman of all kinds, as an aging playboy soul-searches in a newly feminist Italy.