Climates
Isa and Bahar decide to break up in their summer vacation. Bahar returns to Istanbul by herself, and later, Isa resumes a relationship with a former lover. Upon hearing that Bahar is in the East of Turkey filming a TV project, Isa travels to track her down and perhaps mend the rift between them.
By far Nuri Bilge Ceylan’s most personal work, this relentlessly visceral marital drama explores the gradual disintegration of a relationship. At turns beautiful and bruising yet steeped in exposed emotions, Nuri stars in it alongside his wife (and co-writer) Ebru. Winner of the FIPRESCI prize.