Cloud Atlas
Across five centuries, intertwined lives reveal how souls are shaped and how actions echo through time. A fleeing slave helps an attorney in 1849; a composer in pre-WWII Britain struggles to finish his magnum opus; a genetically engineered worker in 2144 feels the stirring of consciousness.
Lana & Lilly Wachowski team up with Tom Tywker (Run Lola Run) for this fascinating big-budget adaptation of David Mitchell’s bestselling novel, situating its large ensemble cast—including Tom Hanks!—across many plots, genres, settings, and time periods. A divisive, yet undoubtedly ambitious epic.