The film is a very present and almost serene reflection on our common path as European societies today, about our isolation, about our perplexity in the face of the difficulties that arise, about our life in the cities and within our families. It is a growing tension that never explodes.
The loneliness of teenage girlhood is painfully deepened by monetary anxieties in Teresa Villaverde’s social-realist take on the coming-of-age genre. Amid the deceptive stillness that subsumes the suburban outskirts of Lisbon, emotional cracks quietly form within a family torn by economic precarity.