Comets
Three decades after their separation, Irina and Nana remain mesmerized by memories of earlier days. But when Irina returns to the small community she left—where Nana stayed to start a traditional family—the women must reconcile with the past and their complex feelings.
An elliptical tale of love and memory, this beautiful debut from Tamar Shavgulidze captures the pangs of a lost Eden in long, contemplative takes. Delicately shot in the pastel hues of a languid Georgian summer, Comets is a tender, cosmically-charged ode to the hesitant blush of young romance.