Coming Out
Philipp and Tanja, teachers at the same school, begin dating. Tanja falls for Philipp, but Philipp soon uncovers the truth about his sexuality and starts seeing a younger man. Caught between two relationships, Philipp must embark on a journey of self-discovery amid emotional and societal pressures.
A raw, tender tale of desire and transformation with a stirring performance by Matthias Freihof, Coming Out is a landmark film about homosexuality. Shot in East Germany, this queer classic premiered in Berlin on the night the Wall fell and now doubles as an invaluable document of a bygone world.