Faced with globalisation, how does Guinea’s capital Conakry emerge today? In 2003, Manthia Diawara and his friend, the actor Danny Glover, visit Conakry to explore what is left of the revolutionary movement that put Guinea at the forefront of the artistic and political stage in the 1960s.
Connecting the dots between past dreams of pan-Africanism and the utopian desires of Guinea’s young people, Conakry Kas explores the possibility of cultural revolution amid the flattening effects of globalization. Diawara enlists multiple voices from local youth to Danny Glover and Harry Belafonte!