Coriolanus
Ralph Fiennes makes his directorial debut—and takes the lead—in this muscular adaptation of Shakespeare’s bloody historical tragedy. Shot largely in Serbia and set “in a place calling itself Rome,” this visceral, contemporary take on the Bard’s military epic wields a commanding allegorical power.