Crystal Fairy & the Magical Cactus
While on a trip in Chile with friends, insensitive American Jamie drunkenly invites an eccentric woman to join them and experience the hallucinogenic San Pedro cactus. The woman’s free nature clashes with Jamie’s self-absorbed personality as they head to the desert for their psychedelic trip.
The classic tale of clueless youths seeking hallucinogenic euphoria gets a funky twist in Sebastián Silva’s Sundance-winning road trip through the majestic plains of Chile. As American tourists caught in a battle of will, Michael Cera and Gaby Hoffmann are equal parts discomfiting and hilarious.