Dancer in the Dark
The ultimate postmodern musical, von Trier’s quirky genre hybrid hinges on a ravishing performance by Icelandic pop star Björk, which makes the most of her innocent vitality. This idiosyncratic fantasy and overpowering tearjerker took home the Palme d’Or at Cannes, along with Best Actress for Björk!