David Lynch: The Art Life
Filmmaker David Lynch takes us on a journey through his formative years. From an idyllic upbringing in small-town America to the dark streets of Philadelphia, we follow Lynch as he traces the events that have helped shape his career, while gaining a greater understanding of the revered director.
A dreamlike visit to David Lynch’s famous atelier offers a glimpse through the shrouded veils of his unique imagination. A lyrical meditation on creativity, this unconventional portrait examines the enigmatic auteur’s artistic life while telling the story of his upbringing in a very American family.