De Humani Corporis Fabrica
Five centuries ago, anatomist André Vésale opened up the body to science for the first time in history. Today, human flesh is revealed as a landscape that exists only through others’ attention. As places of care, suffering and hope, hospitals are laboratories that connect every body in the world.
Plunging into the viscera of human bodies, the directorial duo behind Leviathan open up glistening worlds of ecstatic abstraction. Never shrinking from grit or guts, this fascinating documentary surfaces in underfunded Parisian hospitals, where doctors inject a good dose of humor into disrepair.