Dear Prudence
Prudence, 17, lost her mother a few days ago. Left alone in her family apartment, she hooks up with Marilyne, a rebellious schoolmate, who introduces her to a motorbiking joyriding circuit. Fascinated by the dangerous thrill of the big bikes and their riders, she tries to fit in.
Rebecca Zlotowski’s debut, selected in Cannes and Locarno, stars Léa Seydoux as a rebellious youth navigating grief and the last days of teenagehood through reckless, but exhilarating, behavior. Set in the adrenaline-fueled world of biking, Dear Prudence is a stirring, complex character study.