Death Watch
As the last days of terminally ill patients are showcased on the TV, Katherine tries to keep away from the media. She meets Roddy, unaware that a chip implanted in his brain is filming her every move.
French director Bertrand Tavernier (Coup de torchon) has never been afraid of changing genres or filming new adventures. In 1980 he went to Scotland with Romy Schneider, Harvey Keitel, Max von Sydow and Harry Dean Stanton to film this emotionally felt sci-fi with a creepily prescient concept.