Delphine and Carole
In the mid-1970s, Delphine Seyrig and Carole Roussopoulos began making videos devised as political interventions to champion the struggle of women. Delphine and Carole retraces this collaboration by mixing video images filmed by the two directors, interviews, and archival material.
Charting the beautiful and radical friendship between Delphine Seyrig and Carole Roussopoulos, co-founders of the video collective Les Insoumuses, this lovingly directed documentary not only celebrates the joy of activism but also captures the feminist movement amidst a turbulent, post-1968 France.