Devdas
Childhood sweethearts, Devdas and Paro grow up together in a small village with a love-hate relationship, which changes to love when they mature.
One of the most adapted literary works in Indian cinema, Sharat Chandra Chattopadhyay’s novel Devdas finds a faithful version in this Bimal Roy film. Roy treats the tragic titular protagonist with deep empathy, making him human and thus offering an insight into his self-destructive love of pain.