The final part of Heinz Emigholz’s “Streetscapes” series is a triptych. A prologue examines 3 buildings by Julio Vilamajó in Montevideo. The main part of the film is a cinematic documentation of 29 buildings by the Uruguayan architect and shell-construction master Eladio Dieste (1917-2000).
A testament to Emigholz’s fascination with geometry, the fourth part of his Streetscapes comes in the shape of a triptych. The film elegantly connects three moments in time through architecture, channeling the notion of permanence across History, and the silent interaction of buildings with nature.