Dinamo Mesken
In 1960s Bursa, Turkey, Mesken district, home to public employees, became a leftist hub. The local youth’s passion for football led to the founding of Mesken Sports Club. Political unrest and the 1980 military coup impacted the club, leading to its closure and the persecution of its members.
Narrated by renowned actor Erkan Can, this short documentary captures the ideological rifts that tore fervently through 1970s and 1980s Turkey. Transforming the football field into a battleground of clashing convictions, Dinamo Mesken explores the potential for community amid political strife.