The Divine Divas are the icons of the first generation of Brazilian transvestite artists in the 1960’s. The film shows the intimacy, the talent and the stories of a generation that revolutionized the sexual behavior and defied the moral of a time.
The debut feature from actor-cum-director Leandra Leal offers a moving, candid portrait of a pioneering subculture of revolutionary Brazilian drag stars. Combining glittering live performances with archival footage and interviews, the film underscores the radical power of drag as social critique.