Doce Amianto
Inhabited by her delusions and unbridled hope, Amianto lives isolated in her own fantasy world, where her ingenuity and melancholy coexist hand in hand. After feeling abandoned by her love, The Boy, Amianto finds shelter in the presence of her dead friend, Blanche.
Rendered through baroque lighting and playfully garish digital effects, the aesthetics of queer melancholy get a colorful makeover in Guto Parente’s brazenly passionate film. Embracing the melodrama and the irony of love with open arms, Doce Amianto is an irresistible ode to the hopelessly romantic.