A classic masala film of the 1970s, Don is one of the noted works of Indian screenwriting duo Salim-Javed, who are known for reinventing the mainstream Bollywood formula. A thoroughly fun ride, this film also shines for Amitabh Bachchan’s charming performance in his double role.