Don't Let's Go to the Dogs Tonight
Growing up in the midst of the Zimbabwean War for independence, 8-year-old Bobo internalizes both sides of the struggle. Conflicted by her love for people on opposing sides, she tries to make sense of her life in a magical way.
Looking at history from a child’s curious and candid perspective, this gritty coming-of-age film paints a strikingly frank picture of a land and people in turmoil. Carried by a feisty performance from newcomer Lexi Venter, Embeth Davidtz’s directorial debut explodes with raw, unguarded emotion.