Donkey Skin
In a magical land, a widower king decrees that he will wed his princess daughter, because she’s the only woman able to match his former queen’s beauty. To dodge the incestuous union, the princess—with the help of a magical fairy—disguises herself as a donkey and escapes to a neighboring kingdom.
Jacques Demy and his musical muse Catherine Deneuve reunite for this adaptation of Perrault’s fairytale, a fantastical, even surrealistic pastiche—Demy’s exercise in cinephilia. Featuring Delphine Seyrig, and, knowingly, Jean Marais: star of Jean Cocteau’s Beauty and the Beast!