Dream Scenario
An ordinary professor’s life changes when millions of strangers begin seeing him in their dreams. Overnight, he becomes an unlikely celebrity, but public fascination soon turns to hostility, forcing him to navigate unexpected fame, shifting perceptions, and the collapse of his normal world.
Earning a Golden Globe nomination for his chameleonic turn, Nicolas Cage stars as the man of everyone’s dreams in Kristoffer Borgli’s fantastically surreal satire. Adding viral fame to the messy whirlpool of a midlife crisis, this modern-day cautionary tale abandons all logic with devilish glee.