Three young women escape Paris for three weeks on the French seaside, where they attract the interest of a local yachtsman and a hapless work colleague. The trio takes up residence in an old family house, and the holiday quickly amasses many surprises, love triangles, and elaborate meals.
Capturing the giddy spontaneity and creeping melancholy of the last days of summer, Jacques Rozier’s charming French New Wave gem surfaces the emotional undercurrents behind even the most carefree of holidays. Hazy 16mm imagery seizes memories in the making—although they are already fading away.