Duelle
Two goddesses, a pair of beings from the sphere of the sun or the moon and who take the form of women, engage in a strange battle in the bars, hotels, and mystical power-spots of Paris. They fight over the possession of a magical diamond that will allow them to remain on earth.
A phantasmagoric noir from Jacques Rivette, whose free-form tales of conspiracy and game-playing inspire clandestine fervor. Rivette followed his masterpiece Celine and Julie Go Boating with Duelle, championed by the Quinzaine, and starring the great Juliet Berto and Bulle Ogier.