Duet
Mısra and Defne are close friends and duet partners who met each other through synchronized swimming. After failing to qualify for the 2016 Olympics, they set a shared goal, the 2020 Olympics.
Two young sportswomen challenge patriarchal norms in this timely documentary of joyful rebellion. Capturing camaraderie and resistance in an aquatic blend, filmmakers İdil Akkuş and Ekin İlkbağ make a splash with this vivid debut that is at once beautifully empathetic and playfully political.