Dwelling in the Fuchun Mountains
At her 70th birthday celebration, the aged mother of the Gu family suffers from a stroke, which precipitates her decline into dementia. Who will take care of her? The four brothers face crucial changes in their relationships to one another, as they deal with their own family problems.
Named after a scroll painting, Gu Xiaogang’s moving study of a family in Zhejiang Province entrances with slow-tumbling long takes and realist detail like fine linework. Debts and duties bear down on siblings with the weight of mountains, but the river—inky blue or palest mauve—soothes and sustains.